Praktische informatie
Hier vind je alle informatie die je helpt bij het plannen van je bezoek aan Beeld & Geluid.

Museum gesloten
Ons museum is op dit moment gesloten voor een grootse verbouwing. We verwachten in februari 2023 weer open te gaan met ons volledig nieuwe, state of the art Mediamuseum!
Beeld & Geluid blijft tijdens de bouw van het nieuwe museum gewoon toegankelijk als archief (klantenservice), evenementenlocatie en voor arrangementen en onderwijsactiviteiten. Voor vragen hierover of het boeken van een evenement, arrangement of onderwijsactiviteit kun je contact met ons opnemen.
Snel naar...
Openingstijden
Museum gesloten
Ons museum is op dit moment gesloten voor een grootse verbouwing. We verwachten februari 2023 weer open te gaan met ons volledig nieuwe, state of the art Mediamuseum! Bekijk de agenda voor de evenementen die nog wel bij ons plaatsvinden.
Klantenservice
Onze klantenservice is op afspraak open op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur. Hier kun je kosteloos al het digitale materiaal uit onze collectie bekijken en beluisteren. Je vindt 'm op verdieping -1 in ons pand.
Let op: het reserveren van een tijdslot voor je hele bezoek is verplicht. Heb je meer tijd nodig, reserveer dan een extra tijdslot.
Voor je reservering bewaren wij je persoonsgegevens, bekijk hiervoor onze privacyverklaring. Heb je nog vragen of wil je jouw gemaakte afspraak annuleren? Stuur een e-mail naar info@beeldengeluid.nl
Bereikbaarheid
Ons adres is Media Parkboulevard 1, 1217 WE.
Op oudere navigatiesystemen vind je ons op Sumatralaan 45, 1217 GP.
Beeld & Geluid staat tegenover NS-station Hilversum Media Park.
Parkeren
De parkeergarage van Beeld & Geluid vind je aan de achterzijde van het pand. Het tarief is € 1,50 per uur (max. dagtarief € 9,00). De garage beschikt over twee oplaadpalen voor elektrische auto's.
Er is een beperkt aantal gratis mindervalidenplaatsen aan de zijkant van het gebouw, achter de bushalte.
Eten en drinken
Ons sfeervolle Grand Café met espressobar is in verband met de corona-maatregelen vanaf heden gesloten. Je eigen lunch mee? Dat is geen probleem.
Roken
Beeld & Geluid sluit zich aan bij de nationale beweging voor een 'Rookvrije generatie'. Daarom zijn ons buitenterras, evenemententerrein en het gebied onder de luifel op ons voorplein vanaf nu geheel rookvrij. Voor onze rokende bezoekers zijn er twee rookgelegenheden ingericht op duidelijk aangegeven plaatsen waar passanten en andere bezoekers er geen hinder van ondervinden.
Toegankelijkheid
Dove en slechthorende mensen
Media veranderen en Beeld & Geluid verandert mee om huidig, toekomstig en nieuw publiek beter te bereiken en te bedienen. Iedereen leeft in en met media, dus ook groepen waarvoor we een extra stapje moeten zetten om toegankelijk te zijn. In 2021 starten we onze weg naar een inclusiever Beeld & Geluid door de Mediacolleges in Hilversum structureel toegankelijk te maken voor dove en slechthorende bezoekers door middel van (schrijf)tolken, ondertitelde video's en in ons eigen pand ringleiding. Bekijk de Mediacolleges in onze agenda.
Rolstoelen
Er zijn enkele rolstoelen beschikbaar voor bezoekers. Bij de kassa kun je hier naar vragen.
Rolstoelgebruikers betalen de normale tarieven, toegang voor de begeleider is gratis. Hulphonden kunnen mee naar binnen.
Verklaring digitoegankelijkheid
Wij voldoen gedeeltelijk aan alle eisen uit de toegankelijkheidsstandaard EN 301 549. Wij zijn in control voor wat betreft de toegankelijkheid van de website Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid: er is een volledig, actueel en juist beeld van de toegankelijkheid. Wel zijn afwijkingen gevonden op de toegankelijkheidsstandaard EN 301 549. In de toegankelijkheidsverklaring worden concrete maatregelen benoemd om de website toegankelijk(er) te maken.
De status van onze website is: A - voldoet volledig. Bekijk de volledige verklaring.
Loop je tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heb je een vraag of opmerking over toegankelijkheid?
Neem dan contact op via toegankelijkheid@beeldengeluid.nl.
Wat kun je van ons verwachten?
- Binnen 5 werkdagen krijg je een ontvangstbevestiging.
- We informeren je over de voortgang en de uitkomst.
- Binnen 3 weken heb je uitsluitsel over je verzoek (het is afgehandeld of afgekeurd).
Handhavingsprocedure
Ben je niet tevreden met de manier waarop je klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd?
Dan kun je contact opnemen met de Nationale Ombudsman.
Voorwaarden
Als je ons bezoekt zijn de algemene bezoekersvoorwaarden van toepassing.
Vragen?
Bekijk de Veelgestelde vragen of neem contact met ons op.